Часто доводиться чути, що в Росії і країнах колишнього СРСР не створюється принципово нових технологій, що кращі уми виїжджають в Західну Європу, США і працюють там. Дійсно, це думка не позбавлена підстав, ми знаємо безліч прикладів, коли народилися на території колишнього СРСР вчені, винахідники й інженери вимагають істотних успіхів за кордоном. Але, на щастя, все не так погано і в рідних пенатах.

Один з найцікавіших проектів, який можна привести в приклад розвитку високих технологій – це Струнний транспорт Юницкого, також відомий як Skyway. Цей проект цікавий не тільки сам по собі, як сміливе і можна навіть сказати революційний технічне та інженерне рішення, але і як приклад того, що в Росії і найближчого зарубіжжя можна втілювати настільки складні і дорогі проекти на практиці.

Струнний транспорт Юницкого являє собою високошвидкісну транспортну систему, засновану на рейці особливої конструкції, в серцевині якої пучок натягнутих сталевих тросів. Рейки розташовуються в декількох метрах над рівнем землі або моря, що дає цього виду транспорту декілька істотних переваг, насамперед, екологічності і відсутності необхідності готувати грунт до будівництва. По рейках подорожують на спеціальних поїздах Юнибусах, які розвивають швидкість до 500 км/год, що практично недоступне ніяким сучасним поїздів.

І якраз зараз під Мінськом здійснюється будівництво діючого промислового зразка технології – Екотехнопарку. Будівництво парку ведеться на ділянці площею 35 гектарів поруч з містом Мар’їна Горка. Тут буде здійснюватись сертифікація і демонстрація всьому світу техніко-економічних переваг технології відразу в трьох сегментах транспортного ринку: вантажному, міському та високошвидкісному міжміському.

Не може не радувати те, що цей складний проект, який спростовує загальну думка про те, що все найкраще робиться не у нас, а десь там за кордоном, на сьогоднішній день отримав державну підтримку на рівні міністерства транспорту РФ. Це означає, що після сертифікації транспортних систем, Росія може виступити в якості покупця. Що до фінансування проекту, то тут чиновники повели себе набагато обережніше, тому що гроші на будівництво ЕкоТехноПарку збираються «всім світом» або, як тепер це називають, з використанням краудінвестингових схем.

Незважаючи на те, що відкриття Екотехнопарка ще не відбулося, з об’єктами можна ознайомитися на офіційному сайті проекту. Там можна докладно дізнатися про ферменно-струнну шляхову структуру, анкерні опори для розвороту підвісної міського Юнибуса, про самі Юнибуси, про рейки, опори, системи зв’язку безпеки, а також можна внести свою лепту в будівництво центру, де все це буде випробувано і сертифіковане — ЕкоТехноПарка. Якщо ж вам хочеться скористатися транспортом або побачити його в дії, то чекати залишилося не так довго — перша черга будівництва заплановано на осінь 2016, друга – на осінь 2017.

За матеріалами Newstes

РЕЄСТРАЦІЯ В ПРОЕКТІ SKYWAY