Екс-глава Департаменту транспорту Род Хук представляє проект естакадного транспорту SkyWay з автоматичним управлінням вартістю $13 млн для Університету Фліндерс.

Стаття опублікована в газетах «The Advertiser», «Herald Sun», «The Daily Telegraph», «Courier-Mail»
Австралія
вівторок 17.05.2016

Проект естакадного транспорту з автоматичним управлінням, відомий як SkyWay, вартість якого оцінюється в $13 млн, планується до реалізації в Університеті Фліндерс. Ця новина стала поштовхом до прогнозів про те, що дана технологія «встряхне» рейкову промисловість в Австралії.

Рейкова лінія Фліндерс складе 500 м в довжину і планується в якості випробувального майданчика для демонстрації потенціалу SkyWay, з тим, щоб зробити висновок про доцільність даного рішення для його використання в інших проектах, таких як розширення трамвайної мережі Аделаїди або навіть в якості швидкісних поїздів між Сіднеєм і Мельбурном.

Транспортна система SkyWay в Університеті Фліндерс буде розташовуватися на відстані 5,5 м над ландшафтом території з допомогою опор, розташованих з інтервалом 50 м один від одного.

За словами керівника проекту, колишнього керівника Департаменту транспорту штату Рода Хука, рухомий склад з автоматичною системою управління, який може бути адаптований як для пасажирських, так і вантажних перевезень, і приводом від акумуляторних батарей які підзаряджаються, надають менший вплив на навколишнє середовище порівняно з традиційними трамваями і поїздами, оскільки в цьому випадку стає можливим використовувати простір під рейкової трасою.

Вагони рухомого складу можуть розташовуватися як безпосередньо на рейці зверху, так і під ним, при цьому пересуваючись зі швидкістю 100 км/год у міських зонах і 500 км/год у разі пересування на далекі дистанції.

«Ніхто не був більшим захисником трамвайних ліній і розширення трамвайних мереж, ніж я», – говорить г-н Хук. «Однак ми досі використовуємо технології 100-річної давності, де сталеві колеса рухаються по сталевим трасах на рівні землі.»

Ректор Університету Фліндерс Колін Стірлінг виступає в підтримку проекту, який, за його словами, «має величезний потенціал і підтверджує підприємницький дух Фліндерс» – тим не менш, фінансування університет не надає.

Минулого тижня Федеральний уряд оголосив про будівництво залізничної гілки від Парку Тонсли до території Фліндерс, вартість якого оцінюється в $85 млн. Передбачається, що траса SkyWay пролягатиме від нової станції й з’єднає Медичний центр Фліндерс з центральною частиною Університету.

За оцінкою пана Хука, таке рішення може забезпечити транспортування до одного мільйона пасажирів на рік, при цьому послуга буде безкоштовно. Очікується, що будівництво розпочнеться до кінця року.

Крім того, р-н Хук представив концепцію даної транспортної системи Прем’єр-міністру Південної Австралії р-ну Джею Везериллу і Міністру фінансів Тому Кутсантонису. При цьому пан Гук зазначив, що він не переслідує мету отримати державні кошти на реалізацію $13 млн проекту. Род Хук в минулому був головним керівником Департаменту транспорту штату, проте був відправлений у відставку з неоднозначних причин у 2014 році паном Везериллом, який на той момент послався на необхідність в «новому керівництві».

Р-н Кутсантонис заявив, що «складно судити про доцільність SkyWay на ранньому етапі розвитку технології». «Тим не менш, це цікава концепція і я з нетерпінням чекаю її подальшого розвитку», – продовжує пан Кутсантонис.

Лідер федеральної опозиції Білл Шортен заявив у вівторок про те, що лейбористська партія готова вкласти $500 млн на розширення трамвайної лінії в Аделаїді у разі своєї перемоги на виборах 2 липня. Род Хук заявив про бажання SkyWay статтю частиною цього проекту, якщо випробування траси Фліндерс виявиться успішним.

«Я впевнений, що зможу продемонструвати, що наш проект буде значно дешевше, ніж традиційна трамвайна або залізнична лінія», – зазначив пан Хук.

Технологія, яка є основою SkyWay, розроблена в Білорусі інженером доктором Анатолієм Юницким, який працює над даною концепцією на протязі 30 років.

Род Хук подорожував Білорусь в минулому році, де зустрівся з д-ром Юницким, з яким вони разом заснували компанію «SkyWay Transport Australia» для просування цієї ідеї в Аделаїді.

Род Хук також проводив переговори з будівельною компанією «Lend Lease» (займається питаннями будівництва, інфраструктури і нерухомості – прим. перекладача) і інжиніринговою компанією «Aurecon» стосовно проекту, для реалізації якого буде потрібно дозвіл і відповідна акредитація від Служби держнагляду по техніці безпеки для національних залізниць перед запуском будівництва.

 

РЕЄСТРАЦІЯ В ПРОЕКТІ SKYWAY