SkyWay — це унікальна інноваційна і проривна транспортна технологія, розроблена інженером Анатолієм Юницьким. SkyWay це інформаційний, енергетичний і транспортний комунікатор естакадного типу, заснований на рейко-струнних технологіях.

Особливістю даної технології є її екологічність, тому в зоні будівництва транспортних естакад не порушується сформований природний ландшафт, навколишнє флора і фауна. Головними характеристиками SkyWay виступають безпека, доступність, надійність і високий рівень рентабельності.

Початок шляху до SkyWay

Близько 40 років тому інженеру Анатолію Юницькому прийшла в голову ідея створити транспортний засіб, здатний виводити на навколоземну орбіту мільйони тонн вантажів за один рейс без використання ракет. Протягом наступних 10 років велася активна робота над першим поколінням струнних технологій, яка відразу привернула до себе пильну увагу громадськості, в наслідок чого з’явилися перші публікації в наукових журналах СРСР: «Пересадочна, космічна, кільцева», «У космос — без ракети», «Рятувальний круг планети» та інші.

Технологія визнана Федерацією космонавтики СРСР, а Радянський фонд миру виділив грант. Рада Міністрів Белоруської РСР прийняла рішення про створення в місті Гомелі спеціального фонду «Зоряний світ» і в 1988 році пройшла Перша науково-технічна міжнародна конференція «Безракетна індустріалізація космосу». У 1989 році на екрани радянських кінотеатрів вийшли фільми про струнних технологіях Анатолія Юницького «У небо на колесі» і «Зірок земне тяжіння», випущені кіностудією «Білорусьфільм». Доречі, автор цього сайту Володимир Харченко був учасником конференції «Безракетна індустріалізація космосу» й приймав участь в зйомках фільму «У небо на колесі».

Даний період дозволив зробити перший серйозний крок до подальших розробок транспортної технології SkyWay, яка згодом отримала широкий резонанс.

SkyWay. 90-і роки

Початок 90-х років був ознаменований створенням наукової школи і публікацією першої монографії Анатолія Юницького «Струнні транспортні системи: на Землі і в космосі», в якій було узагальнено наукові дослідження автора в період 1977-1995 р.р. В цей же час розроблялися перші діючі моделі і проводилися випробування високошвидкісного рухомого складу в аеродинамічній трубі.

Після експертизи струнного транспорту в Академії наук Білорусі та Білоруському державному університеті, віце-президент АН Білорусі, академік, генеральний конструктор МАЗа М.С. Висоцький і ректор БДУ, академік АН Білорусі, Голова правління Науково-технологічного парку Ф.Н. Капуцкій звернулися за підтримкою до Президента Республіки Білорусь О.Г. Лукашенко. У результаті цього звернення з’явилося доручення Президента РБ Прем’єр-міністру РБ: «Надайте підтримку розробникам в завершенні дослідно-конструкторських робіт зі створення струнної транспортної системи».

Протягом декількох років п’ять разів була перевидана наукова монографія А.Е. Юницького «Струнна транспортна система в питаннях, відповідях і проектах», а в 1998 році Центром ООН по населених пунктах (Хабітат) був виділений грант і підписаний міжнародний Проектний документ FS-RUS-98-S01 «Сталий розвиток населених пунктів і поліпшення їх комунікаційної інфраструктури з використанням струнної транспортної системи ».

Така щоденна багаторічна робота стала відправною точкою до будівництва випробувального полігону в місті Озери.

Випробувальний полігон в місті Озери

У 2001 році в місті Озери Московської області був побудований перший випробувальний полігон технології SkyWay на замовлення Адміністрації Красноярського Краю і особисто губернатора Олександра Лебедя, який фінансував роботи з власного фонду. ВАТ «Науково-виробнича компанія Юницького», очолювана Анатолієм Юницький, виступила генеральним проектувальником та генеральним підрядником робіт з будівництва полігону, на якому було реалізовано перше покоління струнних технологій для перевезення вантажів. Так як будівництво полігону відбувалося на території Московської області, то ходом виконання робіт жваво цікавився і губернатор Борис Громов, для чого він в 2001 р тричі відвідував будмайданчик.

У ході проведення робіт було здійснено проектування концептів різних типів, варіантів і моделей пасажирських, вантажних, вантажопасажирських і спеціальних рейкових автомобілів, рейок-струн (ферм-струн), проміжних і анкерних опор, станцій, вокзалів, сервісних гаражів-парків, вантажних терміналів «другого рівня », а також різних вузлів, агрегатів, технологічної оснастки і спеціального обладнання. Було вивчено поведінку струнної транспортної системи в самих різних умовах навантаження і під впливом змінюються кліматичних факторів. Були відпрацьовані технології експлуатації, сервісного обслуговування та ремонту рейко-струнної дороги, а також створені десятки винаходів і більше сотні патентоздатних ноу-хау.

На полігоні були проведені сотні випробувань і експериментів, отримані численні експертні висновки, а ВАТ «Науково-виробнича компанія Юницького» присуджені три золоті медалі, Знаку якості «Російська Марка» в наступних номінаціях: «Технологія струнного транспорту», ​​«Проект пасажирського модуля» і « Проект вантажного модуля ».

Для координації діяльності по створенню транспортного кільця, що зв’язує аеропорти Московського авіаційного вузла між собою і Москвою, з використанням екологічно чистої вантажопасажирської струнної транспортної системи розпорядженням Губернатора Московської області була створена робоча група. А на проведеному 12 квітня 2002 спільному засіданні науково-технічної ради двох російських міністерств — транспорту та МПС було визнано: Струнний транспорт — реальність, яку можна критикувати, але не помічати не можна: він занадто багатьом потрібен.

Спільна діяльність фахівців з різних країн з будівництва полігону першого покоління технології SkyWay (своєрідного «літака братів Райт», який довів скептикам здійсненність і перспективність технології) дозволила виконати складний комплекс робіт, від початку проектування полігона до введення його в експлуатацію, за рекордно стислі терміни — 9 місяців. Саме завдяки створенню випробувального полігону був отриманий другий грант Організації Об’єднаних Націй.

Головним підсумком робіт на полігоні є розробка струнного транспорту наступних поколінь.