Запуск пілотного проекту SkyWay у місті Аделаїда (Південна Австралія) викликав відчутне пожвавлення в місцевій пресі. Кілька впливових друкованих та інтернет-видань присвятили події об’ємні публікації. Не залишилося осторонь і телебачення, яке розповіло про ініціативу екс-голови департаменту планування, транспорту та інфраструктури Південної Австралії Рода Хука в ряді новинних випусків.

Така увага з боку преси не дивна, так як впровадження транспортних систем SkyWay відкриває для країни великі перспективи. Не дивно, але від цього не менш приємно, і те, як зустріли починання прості австралійці.

20 травня 2016 року в редакції популярного австралійського таблоїду «Advertiser», за кілька днів до цього опублікував статтю про старт SkyWay на території Австралії, прийшов лист від жителя Анли (Південна Австралія) Майкла Райана. Заголовок листа, під яким воно було розміщено у друкованому варіанті видання: «Таку можливість не можна втратити».

У своєму листі Майкл Райан звертає увагу редакції та всієї громади в цілому на слова Прем’єр-міністра Південної Австралії Джея Везерилла про те, що впровадження інноваційної технології SkyWay на території Австралії буде сприяти появі нових робочих місць для населення. На думку Райана, незважаючи на деякі сумніви Міністра фінансів Південної Австралії Тома Кутсантониса, що говорить про те, що «складно судити про доцільність SkyWay на ранньому етапі розвитку технології», технологію SkyWay необхідно взяти на озброєння прямо зараз. В іншому випадку — вважає автор листа, — може бути занадто пізно. Майкл Райан пропонує Прем’єр-міністру «піти назустріч передовій технології SkyWay і запропонувати Роду Хуку щось більше, ніж лише будівництво 500-метрової траси на території Університету Фліндерс».

«Слід організувати переговори з компанією SkyWay, щоб продемонструвати зацікавленість нашого штату в цій технології, його сприятливі умови і наявність кваліфікованої робочої сили», говорить у своєму листі Райан. «Ми повинні серйозно підтримати цей проект, тому що він пропонує низькі викиди вуглецю або навіть їх повна відсутність, можливість безоператорної (автоматично керованої системи громадського транспорту, а також значне зниження залежності від автомобілів і особливо критичної залежності від вантажного автотранспорту, яка спостерігається в даний час», продовжує він.

В якості варіанту надання підтримки проекту SkyWay в Австралії Райан бачить можливість фінансування розвитку технології SkyWay за рахунок держави. Зокрема, він заявляє, що «державні податки часто використовуються для залучення нових компаній. В даному випадку для Південної Австралії представляється можливість, що має міжнародне значення».

У свою чергу Род Хук — екс-глава департаменту транспорту Південної Австралії і зачинатель проекту SkyWay на території своєї країни, — продовжує підливати масла у вогонь громадської думки. 19 травня (за день до публікації листи Майкла Райана) на своїй сторінці в соціальній мережі linkedin, він опублікував замітку під провокаційною назвою «SkyWay. Готова Австралія?». Оригінал публікації доступний за посиланням: https://www.linkedin.com/pulse/sky-way-australia-ready-rod-hook Тут ми даємо її переклад.

«Вчора я оголосив, що компанія «Rod Hook and Associates» має права впроваджувати нову інноваційну технологію SkyWay в Австралії», — говорить у своєму зверненні Рід Хук. «Настав час переглянути нинішній негативний вплив наших традиційних транспортних систем на наше суспільство в плані споживання ресурсів, деградації навколишнього середовища, загибелі людей і серйозних травм. Кожен рік ми розплачуємося за це. SkyWay є новою цілісної транспортною системою. Вона являє собою надземну структуру, яка значно відрізняється від інших видів рейкових структур, що використовуються сьогодні. Вона більш витончена і обтекаема. SkyWay пропонує інноваційний автономний рухомий склад з новими стрілочними переводами, новими системами управління, станціями і вокзалами. Sky Way — це не монорейкова дорога.

Ми не встановлюємо наше надземне рух на громіздкі і дорогі балки або фермові конструкції. У нас немає проблем зі стабільністю, які породжують обмеження швидкості аж до 20 кілометрів на годину. Наш дизайн зовсім інший. Несправності і недоліки традиційних монорейкових систем виключено в SkyWay.

Наша транспортна система SkyWay забезпечує високі робочі швидкості (понад 100 км/год в міських умовах, 500 км/год на міжміських трасах), збільшений термін експлуатації, низька витрата ресурсів і підвищену стійкість. Система SkyWay є набагато більш економічно ефективною, ніж традиційні залізниці як при будівництві, так і в експлуатації.

Вона також більш екологічна, безпечна, довговічна і естетична. На ній немає перехресть, що виключає зупинки для пропуску іншого потоку транспорту. Можливість помилки водія також усувається, і тому виключені аварії, травми і загибель людей. SkyWay − це нова технологія XXI століття. Готова Австралія прийняти її»?

В особі Майкла Райана, автора листа в редакцію «Advertiser», громадяни Австралії відповіли на запитання Роду Хука. Ця відповідь — «Так». Вигоди, які може отримати Австралія в результаті впровадження технології SkyWay на своїй території — колосальні. Враховуючи ж той факт, що абсолютна більшість австралійців є патріотами своєї країни, до того ж, вкрай дбайливо відносяться до її природи, проект SkyWay вправі розраховувати на широку громадську підтримку. За нею може піти і підтримка з боку держави.

Поки ж технологія SkyWay тільки починає свій шлях в Австралії, викликаючи інтерес і стаючи темою обговорення серед представників різних професій і соціальних груп — від безробітних до міністрів. І це, знову ж, не дивно, так як транспорт — це те, що у всі часи допомагало долати відстані і об’єднувало людей.

© rsw-systems.com

 

РЕЄСТРАЦІЯ В SKYWAY